اخبار ترکیه

دیوارکشی ترکیه در مرز ایران

دیوارکشی ترکیه در مرز ایران

ترکیه دیوار بزرگی در مرزهای ایران برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی ایجاد کرده است

ترکیه برای جلوگیری از عبور غیرقانونی ، قاچاق مهاجر و فعالیت های قاچاق، در حال نصب یک دیوار بزرگ بتنی ۶۳ کیلومتری در مرز خود با ایران است.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر نوشته است “ترکیه قصد دارد با نصب این دیوار بتنی در استان مرزی وان، سطح امنیت مرزی خود را بالا ببرد”. تاکنون با نصب بلوک‌های بتنی، کار احداث ۳ کیلومتر از این دیوار بتنی مدولار و برج‌های هوشمند در مرز شهرستان چالدران استان وان به اتمام رسیده است.

نصب یک قسمت سه کیلومتری از دیوار مدولار به اتمام رسیده و خندقی به طول 110 کیلومتر نیز حفر شده است. هفتاد و شش بلوک مونو نیز ساخته شده است. همچنین نیروهای امنیتی قبل از هرگونه فعالیت ساختمانی در حال انجام عملیات مین زدایی در مرز هستند.

ساخت دیوار در امتداد مرز با ایران در حالی انجام می شود که گزارش ها از افزایش هجوم پناهجویان افغان وجود دارد.

روزنامه نگار اسماعیل سایماز در ستونی در روزنامه Cumhuriyet گفت که دریاچه وان در شرق ترکیه به “دریایی از پناهندگان” تبدیل شده است. سایماز با ادعای اینکه تعداد پناهندگان در ترکیه به شدت زیاد است، گفت مردم ترکیه حق داشتند که عصبانی و مضطرب شوند.

مقامات ترکیه در تلاش برای جلوگیری از ورودی های بدون سند به کشور ، مهاجران را در مرز شرقی بازداشت کرده اند. تخمین زده میشود که از ماه ژانویه تاکنون، 270،000 افغان در داخل کشور آواره شده اند و به این ترتیب تعداد بی خانمان ها به بیش از 3.5 میلیون نفر رسیده است.