اخبار ترکیه

بازداشت مهاجران در مرز ایران

بازداشت مهاجران ایرانی

ترکیه صدها مهاجر را که از مرز ایران عبور کرده اند بازداشت کرد

مقامات ترکیه می گویند که آنها یک عملیات بزرگ در شرق ترکیه علیه قاچاقچیانی که مهاجران را از مرزهای ایران عبور می دهند، انجام داده اند.

مرز ترکیه با ایران، مدتهاست که راهی برای قاچاق افراد، (به طور عمده افغان ها) ایرانی ها و پاکستانی ها است، که قبل از عزیمت به غرب، (شهرهایی مانند استانبول و آنکارا)، قصد ورود به ترکیه را دارند.

با افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی از افغانستان، به دلیل تشدید جنگ بین طالبان و نیروهای دولت افغانستان که از عقب نشینی نیروهای آمریكا و ناتو از کشور افغانستان نشئت میگیرد، ترکیه بیش از 1400 مهاجر غیرقانونی قاچاق از مرز ایران را در این ماه بازداشت كرده است.

مهاجران معمولاً امیدوارند که قبل از انتقال به اروپا با کار در بازار سیاه در ترکیه پول جمع کنند. دفتر فرمانداری در استان وان در شرق ترکیه گفت كه از 10 ژوئیه بیش از 1450 مهاجر در ساختمانهای متروكه اطراف كوه اِرك ، كه در شمال شهر وان است، پیدا شده اند. در این عملیات یازده برگزار کننده بازداشت شدند که شش نفر از آنها با حکم دادگاه در زندان نگه داشته شده اند. مقامات گفتند که 11 ساختمان به سبک باراک برای نگهداری مهاجران، تخریب شده است.

استانداری گفت: پلیس و ماموران مرزی با پشتیبانی هواپیماهای بدون سرنشین امسال 27،230 مهاجر را که از مرزهای ایران عبور می کردند دستگیر کردند.