ویروس کرونا

بازگشت محدوديت هاى كرونايى

بازگشت محدوديت هاى كرونايى

وزیر بهداشت ترکیه: ظرف دو هفته گذشته آمار مبتلایان بیش از دو برابر افزایش یافته است

موارد جدید ویروس کرونا در ترکیه در روز یکشنبه به 14،230 مورد افزایش یافت. این مقدار بیش از سه برابر موارد دیده شده در 3 هفته گذشته است که طبق داده های وزارت بهداشت که همچنان تعداد کشته های روزانه 55 نفر را نشان می دهد، سطح هشدار را به مقطعی که آخرین بار در نیمه اول ماه مه دیده شده است، میرساند.

در آوریل-مه طی یک موج، تعداد موارد کرونا، به اوج روزانه بالای 60،000 رسید. اما پس از ایجاد محدودیت ها، که در اواسط ماه مه به پایان رسید، در 4 ژوئیه به پایین ترین سطح 4،418 سقوط کرد. اکثر محدودیت های نهایی در این ماه برداشته شد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه هشدار داد: بازگشت به محدودیت‌های سختگیرانه و تعمیم واکسیناسیون اجتناب ناپدیر و الزامی است.

وی افزود: در شرایطی که به مدت چند روز، آمار ابتلا به زیر ۵ هزار مبتلا کاهش پیدا کرده بود، حالا باز هم از مرز ۱۱ هزار نفر عبود کرده است.

دکتر حالیص یرلی کایا، عضو شورای مرکزی اتحادیه پزشکان ترکیه، در مورد سفر‌های بین استانی اظهار نگرانی کرده و معتقد است که کمتر از یک ماه آینده، ترکیه باز هم شاهد موارد چند میلیونی ویروس کرونا خواهد بود.

با به پایان رسیدن تعطیلات عید، طول ترافیک در جاده و اتوبان‌های کلیدی ترکیه به کیلومتر‌ها می‌رسد. ترافیکی که به گفته کارشناسان و تحلیلگران علاوه بر مسافران، ناقلان جدید کرونایی را نیز با خود جابجا می‌کند. حال باید دید در شرایطی که دولت ترکیه، بر درآمد گردشگری و سفر‌های تعطیلات عید قربان، حساب ویژه‌ای باز کرده، وضعیت کرونایی خود را در روزهای آتی، چگونه مدیریت میکند.

نوشته های مشابه