اخبار ترکیه

سیل فاجعه بار در نواحی دریای سیاه

سیل فاجعه بار در نواحی دریای سیاه

مناطق سیل زده در نواحی اطراف دریای سیاه “مناطق فاجعه” اعلام شدند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 26 ژوئیه، گفت که مناطق مسکونی تحت تأثیر سیل، در استان های ریزه، آرتوین و دوزچه در نواحی اطراف دریای سیاه، توسط ریاست مدیریت بلایا ترکیه (AFAD) “مناطق فاجعه” اعلام شده است.

اردوغان در یک پیام ویدیویی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، اظهار داشت که آنها به تمام اقدامات لازم برای از بین بردن تخریب های ناشی از سیل و التیام زخم ها ادامه می دهند.

اردوغان با تشکر از همه نهادها و کارمندان ذیربط که در این تلاش ها مشارکت داشتند، گفت: “مناطق تحت تأثیر سیل توسط AFAD به عنوان منطقه فاجعه ای تأثیرگذار بر زندگی عمومی اعلام شد.”

وی همچنین خاطرنشان کرد که برای پوشش خسارات محل کار و وسایل نقلیه در مناطقی که مناطق فاجعه اعلام شده اند، پشتیبانی صورت خواهد گرفت و تلاش می شود بدهی های آنها به تعویق بیفتد.

اردوغان با ابراز آرزوهای خوب خود برای شهروندان، به ویژه ساکنان مناطق فاجعه، به کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارد.

هفته گذشته، پس از طغیان رودخانه ارهوی در پی باران شدید، حدود 200 نفر به دلیل وقوع سیل در شمال شرق استان آرتوین تخلیه شدند.

چند روز قبل از فاجعه در آرتوین، حداقل هفت نفر جان خود را از دست دادند در حالی که یک نفر در استان همسایه، ریزه، به دلیل جاری شدن سیل و رانش زمین در اثر بارندگی شدید ناپدید شد.

در همین حال، AFAD، هشدارهای جدیدی را برای پنج استان در شرق منطقه دریای سیاه صادر کرد. همچنین این سازمان اعلام کرد که در روزهای آینده، مناطق خاصی از استان های ترابزون، ریزه و آرتوین شاهد بارش شدید باران خواهند بود که می تواند تا 150 کیلوگرم در متر مربع (حدود 6 اینچ) برسد.

منبع خبر: hurriyetdailynews